Nog geen beoordelingen

Smoothiebowl

De zomer komt eraan en daardoor wordt mijn zin voor frisse en fruitige ontbijtjes enorm aangewakkerd! Diegenen die mij op Instagram volgen (doe je dat nog niet?! Doen zou ik zeggen ;D), weten dat ik de laatste tijd al wat aan het experimenteren ben geweest met een smoothiebowl. Een smoothie-watte?!

Ik hou van smoothies, eerlijk waar. Ik vind ze een super gemakkelijke manier voor fruit & groenten snel binnen te krijgen en zolang je ze vers maakt bevatten ze zoveel vitamientjes, het is gewoon ontzettend goed voor je. Het enige wat ik jammer vind, is dat het een drankje is. Je steekt er een rietje in en twee minuten later is het op. Ik weet niet waarom, maar ik hou gewoon heel erg van het gevoel van eten, van kauwen, zeker in de ochtend. Lekker rustig iets binnenlepelen terwijl ik wat e-mails check of een nieuwe IG-foto upload. :)

Daarom ben ik dan ook overgeschakeld op een smoothiebowl. Het principe is hetzelfde als van een gewone smoothie, maar door gebruik te maken van minder vloeistof en meer bevroren fruit, krijg je een dikkere “yoghurt-achtige” substantie die meer als eten dan als drinken aanvoelt. Je kan er alles doordraaien wat je maar wilt, en je kan het nog eens mooi decoreren of wat crunch toevoegen voor wat extra bite.

Hieronder vinden jullie alvast mijn favoriete combinatie, maar ga vooral experimenteren met fruit dat je lekker vindt! Je kan je eigen fruit invriezen (eerst wel snijden dan) of het diepgevroren aankopen, dat is dikwijls nog goedkoper ook!

Smoothiebowl

Hoe lang doe je er over Totale bereidingstijd 00uur:10 minuten
Hoe lang doe je er over Voorbereidingstijd 00uur:00 minuten
Hoe lang doe je er over Bereidingstijd 00uur:10 minuten
Afdrukken Afdrukken Pinterest Pin recept

Rate het recept hier

Nog geen beoordelingen
1 persoon

Ingrediënten

  • 1 banaan uit de diepvriezer
  • 100 frambozen uit de diepvriezer
  • 150 gram kwark
  • 1 eetlepel honing of andere zoetstof
  • Toppings optioneel: muesli, fruit, cornflakes, zaden, noten, lijnzaad, kokos, ..

Instructies

  • Doe alle ingrediënten in een blender, behalve de toppings.
  • Blend goed door, indien nodig schraap de zijkanten een keer zodat alles mooi geblend wordt.
  • Doe het smoothiemengsel in een kommetje en decoreer met je favoriete toppings.

Heb je dit recept al eens geprobeerd?

Laat ons weten wat je ervan vond!

Smakelijk!

smoothiebowlr

Volg je Kokerellen al?
Facebook – Intagram – Bloglovin – Pinterest – Twitter

 

Nog goesting?

Zoete ontbijt
00:30

Speculaas rolletjes

Zoete ontbijt
00:45

Bananenbrood met chocolade en pecannoten

Zoete ontbijt
00:10

Volkoren pannenkoeken in de blender

Zoete hapjes
00:45

Gezonde appelcake

Ontbijt
00:20

Fluffy vegan pannenkoeken

Ontbijt
00:40

Rozijnenbroodjes (zonder suiker)

Zoete ontbijt
00:30

Appel kaneel ontbijttaartje

Ontbijt
00:40

Scones met blauwe bessen (suikervrij)