Review: Jamie Oliver’s Super Food

IMG_8922 copy

Oké, voor al diegenen die het nog niet wisten. Ik ben dooool op Jamie Oliver. Niet alleen omdat hij ook wel de Naked Chef (hihi) genoemd wordt, maar vooral om zijn passie, handigheid in de keuken en zijn vindingrijkheid. Daarom review ik dan ook graag voor jullie zijn allernieuwste boek Everyday Super Food.

In tegenstelling tot wat de titel van het boek je op eerste zicht misschien zal doen geloven, gaan de recepten in het boek niet over bijzondere, dure of onuitspreekbare superfoods. Nee, net integendeel, het gaat over de super foods die we stiekem al heel lang kennen. Gewone ingrediënten die we al heel vaak gebruiken, maar waarvan we misschien niet eens wisten dat ze een échte super food waren! Zijn visie stemt helemaal overeen met de mijne, dus ik kan niet anders dan enthousiast zijn, toch?

Ik zag al wat recepten van zijn boek voorbijkomen op het YouTube-kanaal van Jamie dat ik als zeer trouwe kijker opvolg en ik wist meteen dat ik het boek moest hebben. Toen het op bol.com in het Engels beschikbaar was kon ik écht niet meer wachten tot de NL vertaling dus heb ik hem meteen besteld en even later lag hij op mijn deurmat.

IMG_8923 copy

Het boek heeft alles wat ik van een kookboek verwacht. Er wordt een opsplitsing gemaakt tussen ontbijt, lunch, dinner en snacks en elk recept wordt vergezeld door de meest waanzinnige foto’s. Uiteraard wordt er ook heel wat uitleg gegeven over de gezondheidsvoordelen van verschillende ingrediënten en wat ook wel leuk is voor de mensen die dat uit maakt: er staat bij elk recept de caloriewaarde, alsook de verdeling koolhydraten, eiwitten en vetten.

Ook een segment dat in andere boeken van Jamie terugkomt is een standaard gerechtje dat dan op verschillende manieren wordt klaargemaakt. Ik snap niet waar zij hun inspiratie vandaan blijven halen. Elk recept van ontbijt tot dinner is origineel, doet me het water in de mond lopen en is gemakkelijk om te maken. Foodie goals, als je het mij vraagt. ;)

IMG_8928 copy

Tot slot moet ik natuurlijk ook een receptje testen op haalbaarheid, ingredïenten, duur en smaak dus ik besloot een ontbijt receptje uit te testen. Ik koos voor de smoothiepancakes, wat een geniaal concept. Blend wat blauwe bessen, een banaan, eitje, bloem en melk in een blender. Doe er nog wat bessen onder en bakken tot crispy pannenkoeken en serveer met wat gehakte noten en yoghurt. Smaak = top! Recept = approved. :)

IMG_8671 copy

Ben je helemaal verkocht? Het boek kan je hieronder bestellen via bol.com. Als je je Engels wat wil bijschaven kan je nog een goede deal scoren en het boek 10 EUR goedkoper aanschaffen. Wees gerust, alles staat in grammen uitgedrukt :).

Zijn jullie ook fan van Jamie Oliver? Of houden jullie liever van andere bekende chefs? Laat het me weten! Ik kan altijd nog wat extra inspiratiekanalen gebruiken. ;)

Volg je Kokerellen al?
Facebook – Instagram – Bloglovin – Twitter – Pinterest