Kokerellen tips II

IMG_7850 copy

Aflevering twee van de Kokerellentips! Heb je de eerste blogpost gemist, kan je ze hier nog altijd teruglezen. Vandaag dus een heleboel nieuwe tips die ik ondertussen nog heb bijgeleerd. Moesten jullie nog leuke tips hebben, geef ze mij dan zeker door via de comments en wie weet voeg ik ze toe aan de lijst van volgende keer! :)

  1. Zoek je een manier om stilletjes gezonder te gaan eten? Verdubbel dan gewoon de hoeveelheid groenten in je standaard recepten. Je zit sneller vol en hebt meteen een goede portie groenten binnen.
  2.  

  3. Wil je eiwitten opkloppen? Laat ze dan altijd eerst op kamertemperatuur komen, dan houden ze meer lucht vast.
  4.  

  5. Nog een trucje om gezonder te gaan eten. Vervang standaard gehakt (meestal half om half) door kippengehakt of mager rundergehakt. Je bespaart er al heel wat onnodige calorieën mee & het smaakt zeker even lekker!
  6.  

  7. Kip in blokjes of reepjes snijden kan soms een uitdaging zijn. Leg de kip daarom een half uurtje voor je begint met bakken in de diepvriezer. De kip zal net niet bevroren zijn, maar wel heel gemakkelijk om te snijden.
  8.  

  9. Heb je nog pizza over van de voorbije avond? (I know, this almost never happens) Warm een koekenpan op en leg de pizza er in zonder olie. Dek af met wat aluminiumfolie en na 5 minuten heb je heerlijke gesmolten kaas en een krokante bodem. Durf ik zeggen bijna lekkerder dan de vorige dag? ;)

 

Heb jij nog allerhande tips voor in de keuken? Laat het dan zeker hieronder weten! Kende jullie mijn tips al? Welke gebruiken jullie zelf ook?


 Volg je Kokerellen al?
Facebook – Instagram – Bloglovin – Twitter – Pinterest



2 thoughts on “Kokerellen tips II”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *