Healthy Kapsalon

kapsalon

Wie van jullie dacht ook oprecht dat je je haar voor een luttele 5 euro kon laten knippen bij elke random kebapzaak? Ik kan echt niet de enige zijn! Haha. :) Gelukkig ben ik er eindelijk achter gekomen dat een kapsalon niet alleen een gerecht op de menu is, maar ook nog eens ongelofelijk lekker (en decadent is). Jammer genoeg echt geen receptje om elke week naar binnen te spelen, dus daarom heb ik vandaag voor jullie een gezonde variant die gerust op een weekmenu mag staan.

Kapsalon wordt vaak bestempeld als een van de lekkerste, maar ook een van de calorierijkste maaltijden die je gemakkelijk kan afhalen. Ondanks alle verse groentjes die aan de oppervlakte zitten, bevat dit bakje ook nog kebabvlees, frietjes, een heleboel gesmolten kaas, en wordt dit alles overgoten met de lekkerste sauzen. Al bij al misschien niet de gezondste keuze. Toch vind ik het concept zo fantastisch dat ik niets anders kon doen, dan zelf een gemakkelijke “homemade” version bedenken.

Eerst en vooral heb ik de frietjes uitgewisseld voor kruidige gebakken aardappelpartjes. Daarnaast heb ik het pittige kebapvlees uitgewisseld voor heerlijke kippenblokjes met shoarmakruiden. Tot slot spring ik iets terughoudender om met de gesmolten kaas en werk ik de ovenschotel af met een heerlijke berg verse groentjes. Ideaal voor elke dag & dat aanschuiven in de kebapzaak zal je zeker en vast niet missen. ;)

Healthy Kapsalon

Aantal personen: 4 personen

Ingrediënten

  • 500 gram kipfiletblokjes
  • 400 gram aardappelpartjes (deels voorgekookt)
  • Shoarmakruiden (of kippenkruiden)
  • Koude groenten die je lekker vindt (ik gebruik ijsbergsla, tomaat & komkommer)
  • 100 gram gemalen kaas (mozzarella of gouda)
  • Je favoriete dressing (zelfgemaakt of uit de winkel)

Werkwijze

  1. Verwarm de oven voor op 200°C.
  2. Bak de aardappelpartjes met goed wat peper en zout aan in een pan tot ze goudbruin zijn. Verdeel ze over een ovenschaal.
  3. Bak de kipfiletblokjes aan in een pan op middelhoog vuur samen met shoarmakruiden voor 5 minuten. Verdeel de kip over de aardappelpartjes.
  4. Verdeel de gemalen kaas over de kip en aardappelen en zet de ovenschaal voor 15 minuten in de oven zodat de kaas kan smelten.
  5. Snij ondertussen de koude groenten in hapklare stukken.
  6. Haal de ovenschotel uit de oven en verdeel de koude groenten erover. Werk af met je favoriete dressing (ik neem meestal een mengsel van half mayo, half kwark en wat verse kruiden).

Smakelijk!

gifje

Dit vind je misschien ook leuk:

8 comments

  1. Eef

    Lekker! Deze staat ook al een tijdje op mijn kook to do lijstje, heerlijk maar inderdaad zelfgemaakt is een stuk gezonder ;) Leuk idee om aardappelpartjes te gebruiken in plaats van frietjes, yum!

Plaats reactie