Suikervrije Havermoutkoekjes (2 ingrediënten)

koekjes

Hé snacker! Ik heb het tegen jou! Voel jij je ook zo aangesproken? I looove to snack. Ik heb altijd het gevoel dat ik me beter kan concentreren wanneer ik op iets kan bijten, kan snacken. Daarom ben ik dan ook steeds op zoek naar gemakkelijke, snelle en vooral gezonde tussendoortjes zodat ik mijn snack-cravings niet hoef te onderdrukken!

Deze havermoutkoekjes zijn natuurlijk niet zo krokant en zo zoet als een boter-en-suiker koekje. Maar voor maar twee ingrediënten is dit koekje ongelofelijk lekker en verslavend! En het maakt helemaal niet uit als je ze allemaal in één keertje op eet. Win win. :)

Je kan dit koekje opfleuren met allerlei ingrediënten die je nog in huis hebt, denk maar aan chocoladestukjes, rozijnen, gedroogd fruit, noten, kokos, cacao en nog veel meer! Experimenteer er op los met je favoriete smaken zodat je heerlijk kan snacken tijdens het werken of leren (toi toi toi examenstudenten!).

Havermoutkoekjes

ongeveer 12 koekjes

Ingrediënten

  • 2 rijpe bananen*
  • 100 gram havervlokken

Werkwijze

  1. Verwarm de oven voor op 180°C.
  2. Prak de bananen en doe ze samen met de havervlokken in een kom. Zet onder elkaar en voeg eventueel dingen toe die je lekker vindt.
  3. Leg bakpapier op je bakplaat en verdeel de koekjes met twee lepels of met je handen. Ik gebruikte twee theelepels en maakte ongeveer 12 koekjes. Je kan ook grotere koekjes maken, maar pas dan wel je baktijd aan.
  4. Bak de koekjes 18-20 minuten in de oven.
  5. Laat de koekjes op het bakpapier afkoelen zodat ze wat harder worden.**

Notes

* Als je bananen nog niet helemaal bruingevlekt zijn, kan je ze ook een half minuutje in de microgolf leggen om ze wat zachter en "rijper" te maken. ** Deze koekjes zullen altijd redelijk zacht blijven omdat er geen suiker of boter in zit. Je kan ze nog iets krokantere randjes geven als je ze nog langer in de oven laat zitten.

koek

Dit vind je misschien ook leuk:



10 thoughts on “Suikervrije Havermoutkoekjes (2 ingrediënten)”

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *